Chef Wan Dapat Gelaran Datuk







1hb Februari 2010, anak baru je berkahwin dalam minggu lepas.....tuppp tupppp.... dah dapat gelaran Datuk??? Haaaaa!!!!Ni bukan datuk untuk status yang diberikan oleh cucu tu, tapi ni status yang diberikan oleh Yang Dipertuan Agong. Ok, sedikit ilmu pengetahuan untuk dikongsi, apakah perbezaan antara Dato' dan Datuk??? Dato adalah gelaran yang diberikan oleh Sultan manakala Datuk adalah gelaran yang diberikan oleh Yang Dipertuan Agong. 



Agong berikan title tu kepada Datuk Chef Wan!!!! Jangan main-main!!!! Menurut kata dari anak Datuk Chef Wan ni iaitu Serina, Datuk Chef Wan ni sebenarnya dah dapat banyak kali offer dengan gelaran Datuk or Dato ni tapi Datuk Chef Wan menolak tawaran gelaran Datuk tu.... Sebabnya, Datuk Chef Wan ni belum bersedia untuk menerima gelaran tersebut.... Woooooowww!!!! Cool!!!!!!! 


Memang patut deserve la Datuk Chef Wan ni dapat title tu, sebab beliau telah diberikan kepercayaan oleh Kementerian Pelancongan untk menjalankan satu program khas untuk Datuk Chef Wan untuk mempromosikan Malaysia ke seluruh negara. Haaaa!!!!!! Jnagan main-main!!!! Besar tu sumbangan beliau!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails